• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • ФІЗКУЛЬТУРНО-ОЗДОРОВЧА РОБОТА

/Files/images/indexиб.jpeg

ФІЗКУЛЬТУРНО-ОЗДОРОВЧА РОБОТА


/Files/images/VipTalisman17.jpg Сторінку для Вас веде Пужко Тетяна Іванівна – учитель фізичної культури Красилівського навчально-виховного комплексу «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – агротехнічний ліцей» ім. М.І.Савельєва Ставищенської районної ради Київської області, вища категорія, загальний стаж педагогічної діяльності 19 років.

Спортивне свято «Козацькому роду – нема переводу!»

для учнів 1-4 класів

Лунає марш Січових стрільців діти заходять до спортивного залу, обходять по колу ти шикуються.

Вчитель: Шановні гості! Дорогі козачата! Ми зібралися на свято, щоб із повагою згадати видатних українців, які завзято вболівали й самовіддано боролися за щасливе майбуття нашого народу.

Це – Устим Кармалюк, Маруся Чурай, Петро Сагайдачний, Іван Богун, Максим Кривонос, Богдан Хмельницький та багато інших патріотів.

До вітального слова запрошую директора школи Медведську Наталію Олександрівну та прошу відкрити свято.

Лунає Державний Гімн України.

Вчитель: Ми зібралися на козацькі перегони, щоб переконатися

Всі: Козацькому роду – нема переводу!

Чехова Р.:

Воля – найвища цінність у житті,

Вільний не зможе збитися з путі.

Всі ми цінуєм братерство і згоду,

Ми не раби, ми – козацького роду!

Альмужна Н.:

Добром світіться, козачата!

Даруйте Україні вірність!

Учіться вірно захищати,

Домівку рідну й людську гідність!

Гінда С.:

Козаки – це вільні люди!

Козаки – безстрашні люди!

Козаки – борці за волю,

За народ, щасливу долю.

Вчитель: Нині зібралися справжні козаки, щоб позмагатися у силі, вправності, витривалості, кмітливості.

Вчитель: Всі здорові, бадьорі й готові до фізичних випробувань.

Вчитель: Учасники козацьких перегонів будьте уважні!

Слухайте команду: «Курені, шикуйсь, струнко!» Курінним представити свої курені. «Козацьку перекличку почати!»

І курінь.

Курінний – Забудько Артем. Братство ім. Б.Хмельницького (Так кличуть козачат : Бедрик, Цвіркун, Жук, Явір, Веселина, Зірочка, Лілея, Травинка).

Забудько А.:

Жовті води…

Там Хмельницький

Жовнірів у бою розбив

Ждав народ, аби Хмельницький

Життя наше освітив.

ІІ курінь.

Курінний Пилипчук Дмитро. Братство ім. І.Богуна (Яструб, Лев, Калина, Ромашка, Краплина, Сокіл).

Пилипчук Д.:

І.Богун – великий воїн і патріот,

Знаний його талант військовий,

Уславлений полковник у піснях.

ІІІ курінь.

Курінний – Лященко Андрій.

Лященко А.:

Братство ім. М.Чурай (Орел, Журавель, Блискавка, Вітер, Веселка, Ялиця, Осока, Чайка, Горобина).

Гляньте, яка країна чарівна,

Гарна, немовби казкова чарівна!

Як М.Чурай Україну любила,

Прославляла наш край і народу служила.

Оголосити склад журі (члени козацького кола).

Отже переходимо до першого конкурсу.

1-й конкурс «Кращий метальник ядра».

У кожного учасника м’яч для метання, діти кидають у ціль, за кожне влучне попадання 1 очко.

Журі підводить підсумки.

2-й конкурс «Перегони верхом».

Козаки були вправні вершники, і щоб нам виявити найбільш вправного вершника, потрібно м’яч затиснути поміж колін і з «шаблею» у руках подолати дистанцію стрибаючи.

Журі підводить підсумки.

3-й конкурс «Втеча полоненого з полону».

Стрибки у мішках. Часто козаки потрапляли у полон.

Журі підводить підсумки.

4-й конкурс «Доставка пакета кошовому».

Передача пакета.

5-й конкурс «Хто швидше перенесе бочку квасу».

Баскетбольний м’яч і зелені палиці.

Якось козачата потрапили на хутір, де живуть старенькі дідусі й бабусі, яким потрібно допомогти посадити навесні та зібрати восени картоплю.

6-й конкурс «Саджання і збирання картоплі».

1-й гравець (м’ячі для метання) кладе у «лунки», а 2-й збирає.

Журі підводить підсумки.

7-й конкурс «Перенесення вантажу».

На відстані 5-7 метрів у колі лежать набивні м’ячі; 1-й гравець бере, 2-й учень кладе і т.д.

Запорізьким козакам були притаманні такі якості, як сила, спритність, відважність, хоробрість тощо. Тепер наші козаки будуть змагатися в силі.

8-й конкурс «Козацька сила».

Двоє козаків із різних команд стають один до одного спинами, на них надягають обруч на пояс, вони його підтримують руками. Навпроти кожного хлопця на відстані 5 кроків стає дівчина. За сигналом козаки починають рухатися назустріч своїм дівчатам. Перемагає той, хто перетягне суперника на свій бік до своєї дівчини (і вона приколює на сорочку квіточку).

Журі підводить підсумки.

9-й конкурс «Мудрі козаки» (Запитання-відповідь).

І

1. Що означає слово «козак»? (Вільна людина)

2. Де знаходилася Запорозька Січ? На острові Хортиця)

3. Як називалось місце, де жили козаки? (Курінь)

ІІ

1. Який козацький гетьман найчастіше оспіваний у піснях? (Петро Сагайдачний)

2. Кого на Січі називають джурою? (Козака-учня)

3. Як називалось козацьке судно? (Чайка)

ІІІ

1. Якими речами користувалися козаки? (Шабля, люлька, лук, рушниця)

2. Якими є атрибути гетьманської влади? (Булава, бунчук, прапор, печатка, литаври, труби)

3. Хто зруйнував Запорізьку Січ? (Російські війська за наказом Катерини ІІ)

Журі підводить підсумки.

10-й конкурс «Перекотиполе».

Баскетбольний м’яч; 1-й учень біжить до фішки, котить баскетбольний м’яч по підлозі 2-му учню, той котить (штовхає) м’яч по підлозі 3-му і т.д.

Вчитель: Всі ми знаємо, що козаки не тільки займалися військовою справою та працею, а й любили відпочивати: співати, танцювати.

11-й конкурс «Танцювальний».

Кожна команда шикується в коло і під музику хлопці танцюють «Гопак», а дівчата оплесками підтримують. Підсумок: яка команда найкраще протанцювала, та отримує найвищий бал.

Журі підводить підсумки.

12-й конкурс «Бій козаків».

Формуємо коло 2-3 метри. У коло команди делегують по одному учаснику: 2 козаки. Кожен козак в руку повинен взяти одну ногу, а другу руку сховати за спину. Хто швидше плечем виштовхне суперника з кола, той і переміг.

Журі підводить підсумки.

13-й конкурс «Утримай мішечок на голові».

Із мішечком на голові пройти через перешкоду до фішки, присісти, встати і повернутися до команди і т.д.

14-й конкурс «Стрибки на одній нозі всією командою «гусениця».

Вчитель: Спортивне свято завершено. Журі просимо підвести підсумки всіх етапів змагання, а ми із козачатами трохи порозважаємося.

Команди разом із вболівальниками танцюють танець «Маленьких каченят».


Фізкультхвилинка

Дайте дитині трохи порухатись

І вона знову подарує вам 10 хвилин уваги, а 10 хвилин

жвавої уваги, якщо ви зуміли їх використати, дадуть вам більше, ніж цілий тиждень напівсонних занять.

К.Д.Ушинський

На мою думку, проблема проведення фізкультхвилинок полягає у тому, що вони нечасто пов’язуються з предметом вивчення та темою уроку, несистематичністю проведення.

Адже добре відомо педагогам, батькам, що впродовж шкільного навчального дня поступово підвищується ступінь втоми дітей та знижується їх працездатність. Практика показує, що дітям важко провести все заняття не рухаючись, тривалий час концентрувати увагу на якомусь одному завданні або довго слухати пояснення навчального матеріалу. Статичні навантаження є найважчими для дитини.

Тривале сидіння в одній позі й постійне напруження призводить до розумової втоми, уповільнюється кровообіг та кровопостачання мозку. Стомившись, діти сутулять спину, лягають грудьми на край стола, нахиляють тулуб уліво або вправо. Все це негативно впливає на поставу дитини. Учителю слід звернути увагу, якщо дитина стала неуважною, збільшує кількість помилок під час виконання завдання, саме час зробити руханку, яка:

а) поверне працездатність та увагу; адже працездатність людини поповнюється швидше, якщо збудження на якийсь час переключається на інші центри кори головного мозку;

б) позбавить м’язового та розумового напруження;

в) попередить порушення постави.

Основні вимоги також добре відомі: вправи повинні бути прості за структурою, цікаві за змістом та зручні для виконання на обмеженій площі.

Комплекс вправ обов’язково повинен містити рухи, що впливають на великі групи м’язів та сприяють поліпшенню діяльності всіх органів.

Позитивні емоції сприяють регуляції діяльності всіх внутрішніх органів, підвищенню тонусу кори головного мозку, спонукають до активної діяльності.

Із власного досвіду хочу сказати, що доцільно використовувати музичний супровід, який підвищує ефективність фізкультхвилинок. З цією метою залучаю учнів до підбору музики, це сприяє зацікавленості школярів до виконання фізичних вправ.

Отже, пропоную 1-й комплекс фізкультхвилинки для учнів 1-4 класів з елементами природознавства.

з/п

Зміст

ОМВ

1.

В небі сонечко пливе

(В.п. – основна стійка (о.с.) ноги на ширині плеч, підняти руки через сторони вгору, начебто охоплюючи сонечко, потягнутися до сонечка, витягуючи хребет.)

Сприяє врівноваженню нервової системи й налаштовує на радісне сприйняття світу.

2.

Дужий вітер траву гне

(В.п. – о.с. руки вгорі прямі нахили тулуба вправо і вліво повільно, ніби вітер гне травичку.)

Розвиває силу, допомагає усвідомити невидиме (наприклад, вітер).

3.

У струмку шумить водичка

(В.п. – о.с. нахил тулуба вперед хвилеподібні рухи руками вперед і назад.)

Сприяє розробленню м’язів.

4.

Маха хвостиком лисичка

(В.п. – о.с. руки на коліна, рухи тазом вправо і вліво, ніби лисичка махає хвостом.)

Образ лисички розвиває кмітливість, радість, позитив.

5.

Черепаха ось повзе

(В.п. – упор присівши, крок правою ногою вперед, крок лівою ногою вперед.)

Зміцнює гомілковостопний та колінний суглоби, розвиває терпіння.

6.

Нас вона не здожене

(В.п. – біг на місці) легкий невимушений.

Організм вібрує. Біг на місці чудово відпрацьовує подих.

7.

Головою слон киває

(В.п. – руки на поясі, нахили головою вперед і назад.)

Зміцнює шийний і грудний відділи хребта, запобігає порушенню постави, сприяє нормалізації внутрішньочерепного тиску.

8.

Білка хвіст свій доганяє

(В.п. – біг навколо себе.)

Розвиває спритність.

9.

Корінці ведмідь копає

(В.п. – нахили тулуба вперед, імітуємо, ніби копаємо коріння.)

Розвиває зосередженість.

10.

Квочка листя розгрібає

(імітувати розгрібання листя.)

Розвиває рівновагу.

11.

Рибку хоче милий котик, ловить в річечці її

(В.п. – присісти, руки вперед.)

Переключає увагу з роботи великих м’язів на дрібні.

12.

В річці гусочка пливе

(В.п. – нахили тулуба вперед, почергові колові рухи прямими руками.)

Розвиває силу верхнього плечового пояса.

13.

В траві ящірка повзе

(В.п. – долоні разом, робити хвилеподібні рухи руками і тулубом.)

Розвиває силу, запобігає порушенню постави.

14.

Скаче вгору скрекотушка

(В.п. – упор присівши, стрибки вправо, вліво, вперед, назад.)

Розвиває стрибучість і силу м’язів ніг.

15.

Насторожив зайчик вуха

(В.п. – імітувати долонями рухи вухів зайця.)

Переключає увагу, сприяє насиченню крові киснем унаслідок розширення грудної клітини при різних рухах.

16.

Ось метеличок летить

(В.п. – руки в сторони, хвилеподібні руки руками.)

Розвиває гнучкість, еластичність м’язів рук.

17.

Під водою рибка спить

(В.п. – упор присівши, імітувати, як спить рибка.)

Розвиває силу м’язів ніг.

18.

Горобці – стрибають, весело співають

(В.п. – стрибки на місці.)

Розвиває силу м’язів ніг.

19.

А сорока ходить, щось завжди знаходить

(В.п. – руки за спиною, крокувати навколо себе.)

Запобігає порушенню постави.

20.

В синім-синім морі плаває дельфін

(В.п. – імітуєм плавання дельфіна.)

Поліпшує рухливість хребта, кровообіг у міжхребцевих суглобах.

21.

А по снігу ходить маленький пінгвін

(В.п. – ходьба на місці.)

Впливає на органи черевної порожнини за рахунок статичного напруження м’язів тазу та стегон.

Простий орієнтовний комплекс вправ фізкультурної паузи №2.

1. В.п. – сидячи за партою, руки зігнуті у ліктях, кисті на рівні плечей. Зжати руки в кулак, розжати, стряхнути кистями.

2. Встати, вийти із-за парти, в.п. - руки вперед, вверх, прогнутися.

3. В.п. – ноги нарізно, руки на затилок, поворот вліво, розвести руки в сторону, теж саме в праву сторону.

4. Присідання на 4 рахунки:

а) руки вверх, нахил вперед;

б) торкнутися руками носочків ніг;

в) присісти;

г) встати - в.п.

5. Ходьба на місці з високим підніманням колін.

Кiлькiсть переглядiв: 40

Коментарi

Новини

Опитування

Хто відвідував наш сайт?

Календар

Попередня Грудень 2017 Наступна
ПВСЧПСН
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031