/Files/images/kartinki/1830178qyjed01h98 (1).gif


2023/2024 навчальний рік

ПЛАН

заходів із проведення в ОЗО «Красилівський академічний ліцей»

міжнародної акції «16 днів проти насильства»

2023/2024 навчального року

з/п

Назва заходу

Термін проведення

Учасники

Відповідальні

1

Відкриття акції «16 днів проти насильства»: інформаційна хвилина, присвячена Міжнародному дню викорінення насильства щодо жінок.

24.11

8, 9 класи

Забудько Оксана Михайлівна, соціальний педагог

2

Створення плакату «Частинка моєї душі для людей з обмеженими фізичними можливостями».

27.11

1-4 класи

Класні керівники, Шульга Олена Петрівна, практичний психолог

3

Акція «Долоні – не для биття». Виготовлення плакатів.

28.11

1-4 класи

Класні керівники,

Забудько Оксана Михайлівна, соціальний педагог

Година спілкування «Чи легко бути добрим?».

4 клас

Забудько Оксана Михайлівна, соціальний педагог

Паркан думок «Що я можу зробити, щоб допомогти іншим?».

5-9 класи

Забудько Оксана Михайлівна, соціальний педагог

4

Загальношкільна інформаційна година до Міжнародного дня боротьби з рабством.

29.11

Учасники освітнього процесу

Забудько Оксана Михайлівна, соціальний педагог,

учні 9 класу

Акція «Ми - щаслива шкільна родина» (спільне фото класу).

Учасники освітнього процесу

Забудько Оксана Михайлівна, соціальний педагог

5

Виховна година «Люди з особливими потребами» до Міжнародного дня людей з обмеженими фізичними можливостями.

30.11

6 клас

Забудько Оксана Михайлівна, соціальний педагог

Урок доброти «Друзі з особливими потребами».

5 клас

Шульга Олена Петрівна, практичний психолог

6

Інформаційна просвіта. «СНІД не вирок. Жага до життя».

01.12

8-9 класи

Соціальний педагог

Забудько О.М.

7

Урок милосердя, присвячений дню волонтера «Твори добро, бо ти людина».

05.12

7 клас

Забудько Оксана Михайлівна, соціальний педагог

Перегляд та обговорення відео про волонтерів в Україні під час війни.

6,9 класи

Забудько Оксана Михайлівна, соціальний педагог

8

Перегляд відеопрезентації, присвяченої Дню вшанування пам’яті студенток, розстріляних у Монреалі.

06.12

7 клас

Забудько Оксана Михайлівна, соціальний педагог

9

Акція «Я маю право на …».

07.12

1-4 класи

Шульга Олена Петрівна, практичний психолог

Виховний захід "День боротьби з корупцією".

8-9 класи

Забудько Оксана Михайлівна, соціальний педагог

10

Виховна година «Мій улюблений світ без насильства».

08.12

3 клас

Забудько Оксана Михайлівна, соціальний педагог


Як навчитися контролювати власні емоції?

Емоції — це те, що робить нас людьми. Однак, використовувати їх потрібно з розумом, щоб вони не зруйнували все те, до чого ви йшли так довго.

Іноді прояв почуттів абсолютно недоречний, заважає мислити тверезо і призводить до помилок. Ви не можете (і не повинні!) стримувати себе від переживання тих чи інших емоцій, але проявляти і висловлювати це потрібно в правильний час і в правильному місці.

Якщо вам важко контролювати свої емоції, ознайомтесь із цим списком, який допоможе віднайти рівновагу.

Зберігайте баланс

Регулюйте градус своїх емоцій так само, як температуру на термостаті. Можливо, вам занадто жарко, чи холодно, а, може, якраз комфортно? Це стосується як хороших, так і поганих емоцій.

Якщо ви занадто збуджені, це може бути недоречно в певній ситуації, так само, як і надмірна агресивність або депресивна поведінка.

Люди, які вміють контролювати свої емоції, весь час намагаються зберігати баланс, уникаючи дисгармонії в стані душі.

Зупиніться та подумайте

Якщо ви відчуваєте, що ваші емоції просто закипають, почекайте та подумайте. Замість того, щоб негайно відреагувати на ситуацію, подумайте про те, як ви можете її вирішити. Якщо настане момент, коли ви відчуєте, що втрачаєте контроль, тоді зробіть крок назад і сфокусуйтесь на чомусь іншому. А все тому, що пізніше ви можете пошкодувати про зроблене чи сказане. Замість того, щоб почуватись переповненими емоціями, заспокойтесь та подумайте про якусь одну річ. Така вправа допоможе вам відновити спокій та реагувати на подій тактовно.

Уникайте емоційного перевантаження

Емоційне перевантаження — це той стан, коли певний тип емоцій (щастя, радість, гнів, сум) повністю захоплює вас. Він зазвичай супроводжується такими фізичними реакціями, як прискорене серцебиття, дихання, тремтіння колін, пітливість, нудота. Це ознаки того, що ви емоційно переобтяжені. Тому вам потрібно обробляти інформацію по частинах, щоб поступово прийти в себе.

Практикуйте глибоке дихання

Коли організм починає реагувати на емоційні перевантаження, то подає в серце та різні м'язи тіла дивні сигнали, в результаті чого ви почуваєтесь напруженими. Щоб уникнути такого стану, потрібно навчитись глибоко дихати.

Завдяки цьому в мозок потрапляє більше кисню, і це допомагає розслабитись.

Просто припиніть робити те, чим ви займались, заплющіть очі і виконайте таку вправу: повільно вдихніть повітря через ніс (це має тривати не більше 5 секунд); затримайте дихання ще протягом 2, а потім повільно видихніть через рот (знову протягом 5 секунд). Повторіть цю вправу приблизно 10 разів.

Уникайте емоційних компаній

Весело спостерігати, як люди можуть легко передати свої емоції іншим. Саме тому потрібно уникати тих, які постійно акцентують увагу на негативі. В такій ситуації є велика ймовірність того, що ці емоції "перекинуться" й на вас.

Якщо ви хочете перебувати в гармонії, тоді вам також варто уникати надмірно емоційних компаній. Драми у вашому житті має бути не надто багато.

Думайте про рішення, а не про проблему

Негативна реакція на складну ситуацію — одна із найбільш поширених проблем, пов'язаних з емоціями.

Почуватись злим чи сумувати — це нормально для людей, але не зовсім правильно, тому що сама собою проблема не вирішиться.

Завжди старайтесь збалансовано підходити до всього та намагайтесь бути більш реалістичними при оцінці ситуації.

Не можна зупинятися на роздумах про проблему, потрібно використовувати час для продумування плану наступних дій.

Складіть список можливих рішень, будьте винахідливі і креативні. Під час роботи емоції відійдуть на задній план, а ви вийдете з ситуації переможцем.

Підготувала соціальний педагог Забудько О.М. за матеріалом сайту: https://mizky.com/article/92/yak-navchytys-kontrolyuvaty-vlasni-emotsiyi


Залучення батьків до процесу дистанційного навчання у період карантину

У зв’язку із поширенням коронавірусу в Україні введено карантин – закрито школи, садочки та університети. Чимало дітей в цей період переходять на дистанційне онлайн-навчання.

Для ефективної організації навчального процесу вдома необхідно сформувати щоденний розклад занять, щоб дитина знала, який об’єм робіт її чекає. Наочність графіку допоможе учневі орієнтуватись та навчитись, організовувати свій час, тому створити стенд або плакат із розкладом стане хорошою ідеєю. Можна залучити дитину до процесу створення – це полегшить включення в режим.

Графік повинен бути підлаштований під індивідуальні особливості дитини. Обсяг робіт має бути достатнім для засвоєння матеріалу, але не занадто великим, щоб учень з легкістю сприймав інформацію.

Звісно, ранок – це найоптимальніший час для навчання, але все залежить від особливостей Вашої дитини.

Важливо розуміти, що карантин – це не канікули. Тому робочий день учня має максимально походити на звичайний день в школі за насиченістю. Звісно, що освіта у школі, під наглядом педагогів, і навчання вдома, за допомогою онлайн-платформ та курсів, відрізняються за своєю специфікою. В першу чергу, вся відповідальність та організація процесу лягає на плечі батьків, які повинні залишатися причетними до дистанційного навчання своєї дитини, допомогти їй розібратися з цілями та курсами, налагодити режим дня.

У статті 25 Закону України «Про повну загальну середню освіту» наголошується, що на батьків учнів, а також керівників закладів освіти, які виконують обов’язки опікунів дитини у випадках, визначених законом, покладається відповідальність за здобуття ними повної загальної середньої освіти.

Стаття 55 Закону України «Про освіту» наголошує на тому, що батьки здобувачів освіти зобов’язані сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання.

Отже, молодші школярі, на початку онлайн-навчання потребують значної допомоги від дорослих. Батькам, можливо, буде потрібно допомогти дитині увімкнути пристрій, увійти в додаток, прочитати інструкції, натиснути в потрібному місці, ввести відповіді тощо.

Однак пам’ятайте:чим старшою є дитина, тим більше вона має займатися самостійно. З сьомого-восьмого класу варто підключатися до його занять лише за потреби. Підлітки цілком здатні самостійно опановувати матеріал, здавати тести та організовувати своє навчання. Тож створіть дитині такі умови, в яких вона буде відчувати свою відповідальність за навчання.

Відповідальне ставлення до навчання – це дуже важлива навичка, яка має бути сформована у кожної дитини. Завдання батьків під час дистанційного навчання сформувати у дитини розуміння того, що для них важливі її успіхи, прогрес її розвитку, нові знання, уміння. Народна мудрість каже: «Як не навчив батько, то не навчить і дядько», і це правда, бо батьківське слово, батьківська настанова, батьківський приклад – то найголовніше.


«Діти на карантині: як правильно пережити вимушені канікули вдома»

Школи та дитячі садки закрито на карантин – щоб запобігти поширенню коронавірусу. Більшість дітей залишається вдома із батьками, деякі з яких попри це повинні займатись ще й роботою. Чи варто розмовляти з дітьми про коронавірус і як правильно взаємодіяти з ними на час карантину

Зараз дуже непростий період для всіх, і помилково вважати, що діти нічого не помічають. Вони на це реагують, навіть якщо просто віддзеркалюють поведінку батьків.


ДІТЯМ ВАРТО РОЗПОВІДАТИ ПРАВДУ
про те, що відбувається. Вони все помічають. Коли інформація відсутня, малеча починає застосовувати свою уяву та фантазію – це сприятливе підґрунтя для тривоги. Говорити потрібно лише правду, але спрощувати її: не використовувати складних термінів, не описувати детально наслідки захворювання. Те, як подавати інформацію, залежить від віку дитини. Дітям дошкільного віку, наприклад, можна пояснювати це через гру.

ПОЧАТИ ІЗ СЕБЕ. Насамперед батькам варто звернути увагу на своє ставлення до карантину та епідемії. Діти часто віддзеркалюють поведінку батьків, тож вони можуть передавати їм свою тривожність. Батьківська поведінка має транслювати спокій і впевненість, тоді у дитини буде розуміння того, що все вдасться подолати.

АКЦЕНТУВАТИ НА ДІЯХ. Можна розповісти про симптоми, які виникають під час цієї хвороби. Пояснити, що є вірус і багато людей хворіє, але й багато виліковується. Водночас наголосити на тому, що є способи, які допоможуть уникнути хвороби: залишатись вдома, частіше мити руки тощо.
Батьки мають бути максимально відкритими до запитань і давати правдиві відповіді. Якщо не знаєте чогось, можна разом із дитиною знайти інформацію у наукових статтях: бути дослідниками разом. Не можна ігнорувати її запити. За своєю природою діти дуже допитливі, вони потребують постійного потоку інформації для розвитку та формування нервової системи.
Діти до певного віку не можуть аналізувати інформацію та розуміти, де правда, а де ні. Батьки, які проговорюють те, що відбувається, допомагають малечі сформувати свою думку та бачення ситуації. Коли малюк поводиться пасивно і не запитує про вірус, ймовірно, у неї існує страх. Не розповідаючи про вірус, ми можемо підсилювати ці почуття. Тому варто знайти підхід до дитини й поговорити про ситуацію, що склалась.

ІГРИ ТА ТВОРЧІСТЬ. Дозволяйте дитині обирати самій заняття та ігри. Цікавтеся, що вона хотіла б сьогодні зробити і які плани має на тиждень. Важливо прислухатись до дитини та її бажань.

Що більше дитина грається, то краще вона вчиться гратися. Гра – це завжди і розвиток, і терапія, і адаптація. У цьому батькам допоможуть LEGO, пазли, конструктори, набори для малювання (фарби, олівці, фломастери, розмальовки, альбоми та скетчбуки), ліпка, орігамі, рукоділля, аплікації, набори для творчості.

Для малювання також можна знайти кілька непотрібних матеріалів і дозволити дитині їх розфарбувати. Планувати активності варто з урахуванням інтересів дитини, адже для кожного віку вони свої.

7 АКТИВНОСТЕЙ ДЛЯ ДІТЕЙ, ЯКИМИ ВОНИ МОЖУТЬ ЗАЙМАТИСЯ САМОСТІЙНО:

§ малювання долонями

§ викладання малюнків нитками

§ малювання зубною щіткою

§ аплікації (з вже вирізаних елементів)

§ намалювати лист своїм друзям

7 АКТИВНОСТЕЙ ДЛЯ ДІТЕЙ, ЯКИМИ МОЖНА ЗАЙМАТИСЯ РАЗОМ З БАТЬКАМИ:

§ взяти одне в одного інтерв’ю,

§ розібрати гардероб та влаштувати показ мод

§ подивитися пізнавальний фільм

§ скласти пазл

§ приготувати улюблену страву або десерт

Вирішення головоломок, ребусів, складання пазлів, гра в настільні ігри вимагають сфокусованості та зацікавленості. Такі заняття об’єднують усіх членів родини та можуть бути чудовим способом провести час усім разом під час карантину.

Якщо діти ходять на гуртки, займаються спортом, заохочуйте продовжувати тренування вдома. Виділіть для цього окремий час: нехай діти танцюють, співають, відпрацьовують прийоми, вчать нові слова іноземною мовою тощо.

ЧАС ДЛЯ ГАДЖЕТІВ. Щодо гаджетів, то тут батькам варто суворо контролювати екранний час дитини. Щодня виділяйте конкретний час, коли діти можуть використовувати свої гаджети: грати в ігри, дивитися мультфільми тощо.

Підготувала соціальний педагог ОЗО «Красилівський академічний ліцей» Забудько О.М.


Методи самозаспокоєння

Такі негативні емоції, як гнів, агресія і роздратування віднімають дуже багато психічних сил. У зв’язку з цим розглянемо методи їхнього припинення та технічні прийоми набуття холоднокровності в будь-яких критичних ситуаціях.
Негативні емоції, особливо такі, як гнів, агресія і роздратування, забирають дуже багато психічних сил, і тому бажано якомога рідше впадати в такий стан, який серйозно ускладнює вашу діяльність і, природно, не дає можливість створити позитивний імідж.

У зв’язку з цим має сенс розглянути технічні прийоми і методи їхнього припинення.
1. Завжди розділяйте людину і проблему. Зосередьтеся на ній. Адже вона важливіша. Це перемкне вас з емоційного рівня на раціональний. Тоді простіше і легше вирішити протиріччя. До того ж, таке перемикання звільняє від афекту, бурхливої ​​емоційної реакції, при якій свідомість відключається і не контролюється процес поведінки.


2. Уявіть на своєму місці іншу людину. Як би вона повелася в цій ситуації? Зіграйте роль цієї людини. Це допоможе забути про себе і охолодити гнів.


3. Можна уявити й таку картину. Між вами і вашим партнером скляна стіна. Ви бачите його роздратовані жести, але не чуєте, що він говорить. Відпаде потреба відповідати теж «гарчанням». Виберіть якусь деталь у його туалеті (погано пришитий гудзик і т. п.), подивіться уважно на неї, скажіть задумливо: «Ви втратите гудзик, а в продажу таких немає». Почуєте у відповідь: «Який до біса гудзик!» Покажіть: «Ось цей».


4. Ви закипіли від гніву, готові висловити партнеру образливі слова, але пересильте себе: спокійно, ви впевнені в собі, ви володієте собою. Посміхніться або зобразіть посмішку м’язово. Уявіть, яка смішна у вас посмішка.

Підготувала соціальний педагог ОЗО «Красилівський академічний ліцей» Забудько О.М.


Кiлькiсть переглядiв: 836

Коментарi