2015/2016 навчальний рік

Шановні присутні!

Закінчився черговий навчальний рік. Звичайно, як і всі інші, попередні навчальні роки він пролетів дуже швидко, чимось був схожим на попередні, чимось відрізнявся. Добре, що він завершується без особливих напруг і проблем, коли всі живі і здорові, коли виконано основні завдання по реалізації річного плану та навчальних програм.

Як директор навчально-виховного комплексу, у своїй діяльності протягом звітного періоду, я керувався Законом України «Про загальну середню освіту», Статутом НВК, Правилами внутрішнього трудового розпорядку для працівників НВК, колективною угодою, Положенням про порядок звітування керівників навчальних закладів перед колективами та громадськістю та іншими нормативними і законодавчими документами.

1. Загальна інформація про навчальний заклад.

«Красилівський НВК – повна назва Красилівський навчально-виховний комплекс “загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – агротехнічний ліцей” ім. М.І.Савельєва Ставищенської районної ради Київської області» знаходиться у спільній власності територіальних громад сіл та селища Ставищенського району. Засновником закладу є районна рада, заклад знаходиться в оперативному управлінні Ставищенської РДА.

Навчальний заклад є юридичною особою, має печатку, штамп, ідентифікаційний номер.

Головною метою навчального закладу є забезпечення реалізації права громадян на здобуття повної загальної середньої освіти.

Підрозділами НВК є:

- загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів;

- агротехнічний ліцей;

- міжшкільний навчально-виробничий комбінат;

- інтернат.

До послуг школярів:

- комп’ютерний клас з мережею Інтернет;

- кабінет психолога з персональним комп’ютером;

- кабінет педагога-організатора та соціального педагога;

- 2 навчальні майстерні;

- 2 спортивні зали;

- 1 навчальна лабораторія;

- актова зала;

- бібліотека з читальною залою та персональним комп’ютером;

- шкільний методичний кабінет з персональним комп’ютером;

- шкільний музей;

- їдальня;

- кабінет медичної сестри;

- спортивний майданчик;

- пришкільний інтернат для учнів з інших населених пунктів;

- філіал ДЮСШ;

- 2 шкільних автобуси;

- 1 мікроавтобус;

- 3 легкових автомобілі.

Всього в закладі використовується 23 комп’ютери, більша половина з них підключена до мережі «Інтернет».

Загальна площа з навчально-побутових приміщень складає біля 6000 м2.

Статут НВК оновлено у 2012 році і затверджено районною радою 19.12.2012 року. 29.04.2014 року заклад отримав свідоцтво про атестацію, також ми маємо Сертифікат про державну акредитацію з підготовки та перепідготовки і підвищення кваліфікації водіїв діючий аж до 2019 року.

2. Педагогічні кадри.

Впродовж навчального року, як і в попередні роки, навчальний заклад був на 100% забезпечений педагогічними кадрами та обслуговуючим персоналом.

Навчальний процес забезпечували 25 педагогічних працівників та 16 технічного персоналу.

Педагогічне навантаження розподілялось відповідно до фахової освіти.

Якісний склад педперсоналу:

13 – вища категорія (більше 50%);

1 – вчитель-методист;

9 – старший учитель;

3 – І категорія;

4 – ІІ категорія;

5 – спеціаліст.

23 педагогічні працівники мають повну вищу педагогічну освіту. Половина працівників мають педагогічний стаж більше 20 років, більша половина працівників в розквіті сил віком від 40 до 50 років.

В цілому педколектив стабільний, який складається з творчих і талановитих людей, справжніх професіоналів.

Час постійно диктує нові вимоги до вчителя, рівень його педагогічної майстерності та професіоналізму потребує систематичного оновлення та вдосконалення.

Систематично наші педагогічні працівники проходять курси підвищення фахової кваліфікації за різними сучасними нормами навчання, і атестуються шкільною та районною атестаційними комісіями.

Впродовж 2015/2016 навчального року курсову підготовку пройшли 4 вчителів, 6 атестувалось комісіями.

Підтвердженням високого професіоналізму педагогічного персоналу є те, що щорічно члени нашого колективу є учасниками, лауреатами, переможцями різних професійних конкурсів. Так, наприклад, в цьому році Дудник Т.В. стала переможцем районного та учасником обласного всеукраїнського конкурсу «Класний керівник року», Полотняк Н.В. – переможець районного та учасник обласного туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року».

В попередні роки учасниками і переможцями подібних конкурсів були вчителі: Бецман О.Г., Кравець С.В., Пужко Т.І., Пилипенко О.С. та інші.

Педагогічними працівниками навчального закладу протягом п’яти останніх років підготовлено 19 методичних розробок, 12 з яких пройшли експертну оцінку РМК, 5 – занесено до Анотованого каталогу обласного педагогічного досвіду.

3. Навчальна робота

Впродовж навчального року в нас в НВК навчалось 112 учнів, вибуло 5, прибуло 8.

На превеликий жаль ми констатуємо зменшення кількості випускників, цей рік 13, проти 20 в 2015, та 22 в 2014 році.

В 9 класі базової школи в цьому році навчалося лише 8 учнів, проти 17 в 2015 та 13 в 2014 році.

Базовою освітою за останні, наприклад, 3 роки охоплено всіх потенційних учнів, а в цілому по нашому селу всі діти шкільного віку охоплені навчанням, після 9 класу до 10 пішли навчатися в 2014 із 13 - 11, в 2015 із 17 – 15 учнів.

Вже більше 10 років в НВК навчаються вихованці районного дитячого будинку «Світанок», так в 2014 році було 17, в 2015 16, цьогоріч 11. Як правило серед випускників НВК є вихованці дитбудинку, так в 2014 – 3 учні, в 2015 – 2 учнів, 2016 – 1 учениця, а в 2017 році буде аж 5 учнів з дитячого будинку.

В наступному навчальному році НВК поповниться 11 учнями першого класу. Таким чином кількісний прогноз учнів у НВК на найближчі роки буде становити 100-110 учнів при умові, що будуть функціонувати і районний дитячий будинок і пришкільний інтернат, кількість учнів в якому в 2014 році була – 21, в 2015 – 13, 2016 - 13, на наступний рік поки що лише 10 учнів.

Як ви помітили демографічні зміни, особливо в сільській місцевості, призвели до різкого зменшення учнів. Так в 2000 році в нас було 304 учні проти 112 в цьому році. В нашому районі відповідно з 6500 показник приблизно зменшився до 2400.

Однозначно мережа освітніх закладів буде змінюватися на користь якісних змін, іншими словами заклади будуть реорганізовуватися і укрупнятися.

Для реалізації права учнів на рівний доступ до освіти виконувався робочий навчальний план, складений:

· для школи І ступеня

- 1-3 класи – за Типовим навчальним планом початкової школи з українською мовою навчання (додаток 1), затвердженим наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 10.06.2011

№ 572, із змінами згідно з наказом Міністерства освіти і науки України від 16.04.2014 №460;

- 4 клас – організовано індивідуальне навчання згідно з Положенням про індивідуальну форму навчання в загальноосвітніх навчальних закладах, затвердженим наказом МОН України від 20.12.2002 року №732, за Типовим навчальним планом початкової школи з українською мовою навчання (додаток 1), затвердженим наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 10.06.2011 № 572, із змінами згідно з наказом Міністерства освіти і науки України від 16.04.2014 №460;

· для школи ІІ ступеня

- 5-7 класи – за Типовим навчальним планом загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням українською мовою і вивченням етики чи курсів духовно-морального спрямування (додаток 13), затвердженим наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 03.04.2012 №409 (в редакції наказу МОН України від 29.05.2014 №664), зі змінами згідно з наказами МОН України від 12.12.2014 №1465, від 08.05.2015 №518 та від 07.08.2015 №855;

- 8-9 класи – за Типовим навчальним планом загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання (додаток 1), затвердженим наказом МОН України від 23.02.2004 №132 зі змінами, внесеними наказами МОН України від 05.02.2009 №66, від 08.05.2015 №518 та від 07.08.2015 №855;

· для агротехнічного ліцею

- І-М - ІІ-М курси (10-11 класи) – за Типовим навчальними планом загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання, природничо-математичний напрям (математичний профіль) (додаток №5), затвердженим наказом МОН України від 27.08.2010 №834 зі змінами, внесеними наказами МОН України від 29.05.2014 №657, від 08.05.2015 №518 та від 07.08.2015 №855.

Для покращення всебічного розвитку школярів, поглиблення знань з окремих предметів, підготовки до ЗНО, ДПА, покращення фізичного розвитку, професійної орієнтації та професійної підготовки, профілактики негативних проявів в суспільстві та формування здорового способу життя в закладі було організовано впродовж навчального року факультативи та курси за вибором:

- «Каліграфія» - для учнів 1 та 2 класів;

- «Російська мова» - для учнів 3 класу;

- «Розв’язування текстових задач» - для учнів 6 класу;

- «Географія культури Європи» - для учнів 7 класу;

- «Фізична географія Київської області» - для учнів 8 класу;

- «Креслення» - для учнів 8, 9 класів;

- «Настає час вибору» - для учнів 8 класу;

- «Хімія в побуті» - для учнів 8 класу;

- «Економічна та соціальна географія Київської області» - для учнів 9 класу;

- «Синтаксис складного речення» - для учнів 9 класу;

- «Розв’язування задач з хімії» - для учнів І-М курсу (10-М класу);

- «Фінансова грамотність» - для учнів І-М курсу (10-М класу);

- «Фізіологія людини» - для учнів І-М курсу (10-М класу);

- «Основи культури мовлення» - для учнів ІІ-М курсу (11-М класу);

- Формування здорового способу життя та профілактика ВІЛ-СНІДу» - для учнів ІІ-М курсу (11-М класу).

Також відбувалися індивідуальні заняття з української мови та математики для учнів 2, 8, 9 класів.

Міжшкільні факультативи з трудового навчання для ліцеїстів І та ІІ курсів.

В спортзалах діяли спортивні секції:

- «Баскетбол» - 7-11 класи (хлопці та дівчата);

- «Атлетична гімнастика» - 9-11 класи (хлопці);

- «Настільний теніс» - 8-11 класи;

- «Заняття для спеціальної медичної групи» - 5-9 класи;

- «Легка атлетика» - 5-7 класи, 8-11 класи.

Гуртковою роботою були охоплені учні 5-7 класів «Пошук», 6 класу «Юні музеєзнавці».

В цілому робота була цікавою, результативною і звичайно повинна поширюватися і вдосконалюватися.

Згідно з принципами й положеннями нормативних і директивних документів про освіту, рекомендаціями районного методичного кабінету діяльність шкільної методичної служби у 2015/2016 навчальному році була спрямована на вдосконалення системи підвищення кваліфікації педагогічних кадрів, модернізацію форм та практико-орієнтованого змісту науково-методичної роботи з педагогами закладу, розвиток творчої особистості вчителя, учня; підвищення результативності навчально-виховного процесу. Головні зусилля було зосереджено на надання реальної, дієвої допомоги педагогічним працівникам у підвищенні їхньої професійної майстерності, створенні творчої атмосфери, такого морально-психологічного клімату, який сприяв би пошуку кращих технологій педагогічної праці, ефективному втіленню інновацій.

Із метою модернізації змісту науково-методичної роботи з педагогічними кадрами, оновлення форм і методів навчання та виховання учнів відповідно до сучасних вимог змісту освіти зусилля педагогів були спрямовані на реалізацію таких науково-методичних проблем: “Створення умов для самореалізації особистості як дієвий чинник підвищення якості навчально-виховного процесу” (внутрішньошкільна) та прдовжено роботу над загальнорайонною “Формування громадянина України: дидактичний, виховний та розвивальний аспекти”.

У 2015/2016 навчальному році творчо працювали методичні об’єднання вчителів гуманітарного циклу (керівник Грузинська О.О.), вчителів початкових класів (керівник Порхун Н.Ф.), вчителів трудового навчання, музичного мистецтва, фізичної культури (керівник Пужко Т.І.), вчителів природничо-математичного циклу (керівник Полотняк Н.В.), класних керівників та вихователів (керівник Бецман О.Г), творчі групи із проблем: „Формування громадянина України: дидактичний, виховний та розвивальний аспекти” (керівник Дудник Т.В.), “Створення умов для самореалізації особистості як дієвий чинник підвищення якості навчально-виховного процесу” (керівник Яструб Л.В.). Засідання мали як теоретичний, так і практичний характер з використанням інноваційних та інтерактивних технологій: лекції, ділові ігри, круглі столи, методичні діалоги, моделювання педагогічних ситуацій, обмін досвідом. Відкриті уроки та позакласні заходи продемонстрували високий професійний рівень педагогів навчального закладу.

У 2015-2016 н.р. педагогічні працівники НВК брали участь у роботі районних творчих груп щодо реалізації цільових проектів: «Обдарована дитина» (керівник Кравець П.О.), «Психологічний супровід навчально-виховного процесу» (керівник Волинець Г.В.).

Активізації творчого потенціалу педагогічних працівників сприяла участь учителів у семінарах шкільного та районного рівнів, районній школі професійного зростання педагогів, майстер-класах, методичних практикумах, постійно діючих навчально-методичних семінарах, засіданнях «круглих столів».

На базі нашого закладу було проведено майстер-клас для вчителів географії району з теми «Сучасні підходи до роботи з обдарованими дітьми по підготовці до природничих конкурсів». У рамках засідання Кравець С.В. провів відкритий урок у 6 класі з теми «Літосфера. Внутрішня будова Землі». На високому рівні пройшов і методичний практикум з інформатики з теми «Використання проектних технологій на уроках інформатики» (керівник Дудник Т.В.).

Стан методичної роботи у навчально-виховному комплексі має безпосередній вплив на рівень навчально-виховного процесу.

Так, із 112 учнів закладу високого рівня досягли 12 учнів (11,4%), достатнього – 41 учень (39 %), середнього – 45 учнів (42,8%), початкового – 7 учнів (6,8%). Таким чином, на високодостатньому рівні у НВК навчалося 53 учні (50,4 %). 7 учнів першого класу оцінювалися вербально, успішно засвоїли програмовий матеріал за новим Державним стандартом початкової освіти. Для 5 семикласників навчання теж здійснювалося за новим Державним стандартом базової середньої освіти.

10 учнів навчального закладу нагороджено Похвальними листами “За високі досягнення у навчанні”, 1 учениця 9 класу претендує на свідоцтво з відзнакою.

13 випускникам, учням ІІ-М курсу (11-М класу), вручено атестати про повну загальну середню освіту, 4 учням видано атестати з відзнакою та медалі (1 учень – золота, 3 учні – срібна). 12 одинадцятикласників виявили бажання взяти участь у ЗНО-2016 (1 учень був звільнений). Учні ІІ-М курсу (11-М класу) складали державну підсумкову атестацію з української мови, математики або історії України у формі зовнішнього незалежного оцінювання: 5 травня – з української мови (12 учнів), 11 травня – з математики (4 учні), 13 – з історії України (8 учнів). Приємно, що із 4 учнів, які були претендентами на нагородження золотими медалями, підтвердив свої знання Медведський Владислав. А Дудник Владислав, Кучер Ріта, Коваленко Лілія отримали срібні медалі (мають по 1 балу достатнього рівня).

За результатами ДПА з української мови у формі ЗНО наявний початковий рівень знань у 1 учня (8,3 %). А високодостатній показник рівня знань учнів з предметі, які складалися у формі ЗНО, такий: українська мова (50%), математика (50%), історія України (37,5 %).

За підсумками II етапу Всеукраїнських олімпіад із базових дисциплін переможцями було визначено таких учнів: Медведського Владислава (ІІ-М курс) із української мови та літератури (вчитель Кравець П.О.), Кучер Ріту ((ІІ-М курс) із географії (вчитель Кравець С.В.), Клочок Яну (І-М курс) з історії (вчитель Коберник Я.В.), Зінорук Аліну ((І-М курс) із української мови та літератури (вчитель Грузинська О.О.).

Призерами цього ж етапу випробування стали такі учні: Медведський В. ІІІ місце із англійської мови (вчитель Єфіменко П.І.); Кучер Р. ІІІ місце із правознавства (вчитель Коберник Я.В.); Коваленко Л. ІІ місце з історії (вчитель Коберник Я.В.), ІІ місце з хімії (вчитель Онищук Л.М.), ІІІ місце з біології (вчитель Яструб Л.В.); Дудник В. ((ІІ-М курс) ІІІ місце з економіки (вчитель Кравець С.В.); Клочок Я. (І-М курс) ІІ місце з біології (вчитель Яструб Л.В.); Дудник Н. ІІ місце з інформаційних технологій (вчитель Дудник Т.В.), ІІІ місце з географії (вчитель Кравець С.В.); Шарандак Д. ІІ місце з правознавства (вчитель Коберник Я.В.); Білоус Д. ІІІ місце з екології (вчитель Яструб Л.В.); Щербина А. (9 клас) ІІ місце з української мови та літератури (вчитель Грузинська О.О.); Ваколюк В. (9 клас) ІІІ місце з правознавства (вчитель Коберник Я.В.); Дудник Б. ІІ місце з географії (вчитель Кравець С.В.), ІІІ місце з інформаційних технологій (вчитель Дудник Т.В.).

У II етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад із базових дисциплін у основній школі (7-9 класи) ІІІ призове місце посіли лише команди НВК із географії (керівник – вчитель географії Кравець С.В.) та правознавства (керівник – учитель правознавства Коберник Я.В.). У п'ятірку перших увійшли такі команди: ІV місце з інформаційних технологій (керівник – вчитель інформатики Дудник Т.В.), V місцеізукраїнської мови та літератури(керівник – учитель української мови та літератури Грузинська О.О.). У старшій школі (10-11 класи) досягли таких результатів: І призове місце посіли команди навчального закладу із української мови та літератури (керівник - учитель української мови та літератури Кравець П.О.), із історії (керівник – учитель історії Коберник Я.В.), із географії (керівник – вчитель географії Кравець С.В.); ІІ місце здобула команда із правознавства (керівник – учитель правознавства Коберник Я.В.); на ІІІ місце піднялися команди НВК із біології (керівник - вчитель біології Яструб Л.В.), з хімії (керівник - вчитель хімії Онищук Л.М.), з інформаційних технологій (керівник – вчитель інформатики Дудник Т.В.) . П'ятірку перших склали такі команди: ІV місце з англійської мови (керівник – вчитель англійської мови Єфіменко П.І.), V місце з екології (керівник – учитель екології Яструб Л.В.), з астрономії (керівник – вчитель астрономії Лавренюк С.П.), з економіки (керівник – учитель економіки Кравець С.В.).

Загалом у цьому навчальному році Красилівський НВК посів лише 9 місце (основна школа, 7-9 класи) та ІІІ місце (старша школа, 10-11 класи) серед навчальних закладів району у II (районному) етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад із базових дисциплін.

Слід відмітити належну підготовку учнів до участі у ІІІ (обласному) етапі Всеукраїнських предметних олімпіад із базових дисциплін у 2015/2016 навчальному році. Адже із 4 учасників ІІІ етапу маємо 2 призових місця (якісний показник 50%): І місце із української мови та літератури (вчитель Кравець П.О.) в учня ІІ-М курсу Медведського Владислава, ІІІ місце з географії (вчитель Кравець С.В.) в учениці ІІ-М курсу Кучер Ріти.

Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України №90 від 09.02.2006 "Про затвердження Положення про МАН учнівської молоді", з метою виявлення і підтримки обдарованої учнівської молоді, примноження інтелектуального потенціалу держави, підготовки майбутньої наукової зміни в районі відбувся І етап Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Київського обласного територіаль- ного відділення МАН України, в якому взяла участь, на жаль, лише одна учениця Шарандак Діана (І-М курс, секція історії, науковий керівник Коберник Я.В.). Вона ж брала участь у II (обласному) етапі конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН у 2016 році.

Варто відмітити, що у ІІ (районному) етапі ХVІ Міжнародного конкурсу з української мови ім.П.Яцика переможцем (І місце) став Медведський В., (вчитель Кравець П.О.), а призером (ІІ місце) - Зінорук А., (вчитель Грузинська О.О.) . Учень ІІ-М курсу Медведський Владислав посів ІV місце в ІІІ (обласному) етапі цього випробування.

У ІІ (районному) етапі VІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка школярі досягли таких успіхів: Кучер Р. - ІІІ місце, Альмужна А. - ІІ місце (вчитель Кравець П.О.).

У міжшкільному навчально-виробничому комбінаті проводилася підготовка водіїв категорії «В». Свідоцтва водія отримало 10 випускників навчально-виховного комплексу.

Високо були оцінені матеріали, підготовлені заступником директора з НВР Кравець П.О., до участі у конкурсі-огляді методичних кабінетів навчальних закладів, до складу яких входять ліцеї, і направлені для участі у ІІ (обласному) турі конкурсу.

Належна робота здійснювалася в напрямку підвищення фахової майстерності вчителів у ході курсової підготовки. У 2015/2016 навчальному році слухачами курсів підвищення фахової кваліфікації на базі КВНЗ КОР «Академія неперервної освіти» були Волинець Г.В., Халупа І.В. (дистанційна форма), Грузинська О.О., Бецман О.Г.

За підсумками атестації 2015/2016 навчального року підтверджено раніше присвоєну кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» практичному психологу Волинець Г.В.; присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» учителю фізичної культури Пужко Т.І.; присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії» учителю початкових класів та інформатики Халупі І.В та учителю математики, інформатики, фізики Дудник Т.В.; присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст дев’ятого тарифного розряду» вихователю пришкільного інтернату Мандриївській Г.П.; підтверджено раніше присвоєну кваліфікаційну категорію «спеціаліст восьмого тарифного розряду» учителю музичного мистецтва, захисту Вітчизни Ваганову Л.Л.

У навчальному закладі діє банк перспективного педагогічного досвіду, який дає можливість ефективно проводити основні методичні заходи.

Крім того, заслуговує схвалення творча індивідуальна робота вчителів, які узагальнили напрацьований досвід: Волинець Г.В. розробила просвітницько-профілактичну програму «Профілактика юного материнства в загальноосвітній школі», Халупа І.В. зробила творчий проект «Формування логічного мислення молодших школярів на заняттях математики та інформатики у школі І ступеня», Полотняк Н.В. представила матеріали з теми «Використання програмних засобів навчання на уроках геометрії».

Серед епізодичних методичних заходів з педагогами цікаво були проведені педагогічні читання по проблемі «Ш.О. Амонашвілі. Гуманно-особистісний підхід до дітей в освітньому процесі», психолого-педагогічні семінари “Психологічний супровід профільного та професійного самовизначення ліцеїстів» та «Стрес», «криза», «травма» та їх прояви у психіці, поведінці дитини», предметно-методичні тижні з української мови та літератури (вчителі Кравець П.О., Грузинська О.О.), із захисту Вітчизни (Кравець С.В., Ваганов Л.Л.), з інформатики (Дудник Т.В., Волинець Г.В., Халупа І.В.).

Виховна робота в навчальному закладі протягом у 2015/2016 навчальному році була спрямована на впровадження програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-12 класів загальноосвітніх навчальних закладів України», програми виховної роботи закладу «Ключі до успіху», програми роботи з батьками «Школа і родина». Крім того, кожен класний колектив працював над реалізацією основних завдань Програми виховної роботи класу:

- 1 клас «Добро й милосердя єднають серця» (класовод Баранівська Н.П.);

- 2 клас «Паростки надії» (класовод Забудько Н.М.);

- 3 клас «Довкілля – дивовижна казка» (класовод Порхун Н.Ф.);

- 5 клас «Золоті зерна істини» (класний керівник Грузинська О.О.);

- 6 клас «Бути патріотом» (класний керівник Кравець С.В.);

- 7 клас «Я, родина, Україна» (класний керівник Полотняк Н.В.);

- 8 клас «Веселкова республіка» (класний керівник Яструб Л.В.);

- 9 клас «Поділись своїм теплом» (класний керівник Дудник Т.В.);

- І-М клас «Формування життєвих компетентностей старших підлітків» (класний керівник Пужко Т.І.);

- ІІ-М курс (10 клас) «Траєкторія успіху» (класний керівник Лавренюк С.П.);

Широкий простір для розвитку творчих здібностей школярів дає учнівське самоврядування. У рамках діяльності РАДОС «Крона» учні закладу брали участь у 7 виховних справах з 5 напрямків: «Почни з себе», «Ерудит», «Світ захоплень», «Краєзнавець», «Перші старти». За підсумками ігор команда НВК, на жаль, посіла лише 12 місце.

Результативною у 2015/2016 навчальному році була фізкультурно-спортивна робота, яку проводили вчителі фізичної культури Пужко Т.І. та Іваненко С.В. Так у районній військово-патріотичній грі «Сокіл» («Джура») команда учнів НВК піднялася на ІІ сходинку.

Збірна команда юнаків в цьому навчальному році виборола ІІІ місце в районних змаганнях з баскетболу.

У 2015/2016 навчальному році зросли кількісний та якісний показники участі закладу у інноваційній та дослідно-експериментальній діяльність за напрямами:

· Проект Всеукраїнського Фонду “Крок за кроком” “Партнерство громади та школи – шлях до розвитку громадянського суспільства” (Програма “Школа як осередок розвитку громади”).

· Програма „Сприяння просвітницькій роботі „рівний-рівному” серед молоді України щодо здорового способу життя”.

· Теоретико-прикладні засади управління впровадженням державних освітніх стандартів.

· Науково-методичні засади впровадження фінансової грамотності у навчально-виховний процес навчальних закладів.

· Проект «Захисти себе від ВІЛ» в загальноосвітньому навчальному закладі».

· Соціально-педагогічна та психологічна допомога дітям, постраждалим внаслідок окупації Криму та бойових дій на сході України.

· Формування громадянина України: дидактичний, виховний та розвивальний аспекти.

Достатня увага приділялася створенню умов для повноцінного функціонування шкільного методичного кабінету як інформаційно-методичного центру та центру творчості, розвитку професійної компетентності та самоосвіти педагогів. Передплачуються фахові періодичні видання, з¢являються нові навчально-методичні посібники, програмні педагогічні засоби навчання. Підвищилася активність педагогічних працівників в оволодінні мультимедійними засобами навчання. У 2015/2016 навчальному році було проведено 1309 уроків із використанням інформаційно-комунікативних технологій. Також протягом навчального року постійно оновлювалися матеріали на Веб-сайті навчально-виховного комплексу, хоча ця робота потребує покращення.

Протягом року проводилася робота із вдосконалення змісту, форм і методів роботи з проблеми забезпечення наступності в освітній роботі дошкільного навчального закладу та початкової школи НВК. Здійснювалася реалізація заходів спільного плану роботи НВК та ДНЗ «Казка» на поточний навчальний рік. З метою розвитку мотиваційного компоненту психологічної готовності до навчання в школі педагоги ДНЗ проводили екскурсії старших дошкільників до школи, до бібліотеки, на свято першого і останнього дзвоника. Організовувалися дитячі свята за участю дошкільників та учнів початкової школи, театралізовані вистави, спільні екскурсії. Крім того, класоводом 4 класу Халупою І.В. були відвідані навчальні заняття у дошкільному закладі. Практичним психологом Волинець Г.В. проводилися заходи в рамках реалізації цільового проекту «Діагностика особистості учня». На кожного першокласника заведено індивідуальну «Картку» спостережень за розвитком, проводилися записи результатів діагностичних досліджень. Психологічне дослідження шкільної зрілості старших дошкільників є інформативним і для класоводів, і для батьків, оскільки ефективно складена програма дослідження, наявний аналіз показників основних компонентів готовності дітей до школи, що дозволяє зробити комплексний висновок про підготовку дітей до шкільного навчання. Здійснювалася просвітницька робота психолога Волинець Г.В. з батьками і класоводами, корисні рекомендації і практичні поради розміщуються на сайті НВК.

Разом з тим, в організації методичної роботи багато є невирішених проблем. Актуальними залишаються і в новому навчальному році питання підвищення якості навчально-виховного процесу у НВК, підготовка учнів ІІ-М курсу (11-М класу) до зовнішнього незалежного оцінювання, потребує посиленої уваги й організація роботи з обдарованими дітьми. Всім педагогам необхідно постійно працювати над підвищенням якості підготовки учнів до предметних олімпіад, конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт та до різноманітних інтелектуальних змагань, конкурсів.

Потребує удосконалення робота по науково-методичному та психологічному супроводу допрофільного та профільного навчання в старшій школі.

Гострою залишається проблема оновлення матеріальної бази навчальних кабінетів, їх змістового наповнення. Вимагає покращення і робота із упорядкування та змістового наповнення веб-сайту закладу.

Сучасні зміни в освіті вимагають забезпечення більш якісного рівня оволодіння педагогічними кадрами навичок використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховному процесі (програма «Intel. Навчання для майбутнього»).

Вирішенню навчальних проблем закладу сприяла і робота педагогічної ради. Так впродовж навчального року засідання розглянуло наступні питання:

- Про роботу навчального закладу, основні завдання і пріоритети.

- Про перспективні технології, як один із ефективних засобів підвищення якості навчального процесу.

- Про стан викладання та рівень навчальних досягнень з української мови та літератури.

- Майстерність вчителя та вихователя – вияв творчої активності педагога.

- Про стан викладання та рівень навчальних досягнень із предмета «Захист Вітчизни».

- Про військово-патріотичне виховання учнівської молоді та інші.

Здоров’я людей, особливо молоді, один із найбільш важливих показників рівні розвитку суспільства. Завдання школи сьогодні навчити школярів турбуватися про своє здоров’я, загартовувати, розвивати свій організм, контролювати стан здоров’я і правильно реагувати на ті чи інші зміни в його стані.

Кожного року, а в цьому році в березні місяці відбувся медичний огляд школярів за участю медичних фахівців. В результаті медичного огляду встановлено, що 10 учнів мають деякі порушення в роботі серцево-судинної системи, в 16 учнів є проблеми зору, 3 учнів потребують лікування кишково-шлункового тракту, порушено поставу у 4 учнів, порушення в роботі ендокринної системи – в 5 учнів, порушення в роботі дихальної системи в 10 учнів.

За результатами обстеження до спеціальної медичної групи занять з фізичної культури віднесено 18 учнів, до підготовчої групи 18 учнів, 68 учнів віднесено до основної групи, лише 68. Класними керівниками, медичною сестрою проводиться певна робота, але зрозуміло, що позитивні зміни в здоров’ї дітей залежить від батьків і самих дітей в першу чергу.

Дуже високими є показники пропуску уроків учнями по причині хвороби.

Пропуски занять (днів) по причинах хвороби у 2015/2016 навчальному році

Клас

Кількість учнів в класі

Хворіли в

Разом

Днів на 1 учня

І семестрі

ІІ семестрі

1

7

32

51

83

11,8

2

13

66

84

150

11,5

3

6

82

77

159

26,5

4

6

9

54

63

10,5

5

7

50

79

129

18,4

6

14

103

160

263

18,8

7

5

36

85

121

24,2

8

12

58

209

267

22,2

9

8

42

63

105

13,1

І-М курс

21

274

242

516

24,6

ІІ-М курс

13

155

105

260

20

Разом

-

-

-

2116

В цьому навчальному році 175 навчальних днів. При 110 учнях – 19250 дітоднів. Пропущено 2116 дітоднів (10,9%). Найбільше 26,5 пропущено на одного учня в 3 класі, 24,6 в І-М курсі, 24,2 в 7 класі. Найменше 10,5 в 4 класі, 11,5 в 2 класі, 11,8 в 1 класі.

Оздоровлення учнів

В 2014 році оздоровлено із 120 учнів 35 (30%) зокрема:

- 4 учні через центральну районну лікарню;

- 2 дітей-сиріт;

- 8 дітей із багатодітних сімей;

- 2 дітей-інвалідів;

- 20 дітей оздоровлено за батьківські кошти.

В 2015 році із 109 учнів – 48 учнів (44%)

- 1 потерпілий внаслідок Чорнобильської катастрофи;

- 12 дітей із багатодітних сімей;

- 3 дітей-сиріт;

- 14 дітей оздоровлено за батьківські кошти;

- 10 обдарованих дітей;

- 2 дітей-інвалідів.

На цей рік поки що невідомо.

Впродовж цього навчального року відчутною була участь батьків в організації навчально-виховного процесу. Батьки, батьківський актив долучалися до участі в плануванні роботи навчального закладу, аналізу результатів навчально-виховного процесу, вирішенні питань матеріально-технічного забезпечення, (батьки допомагали підготувати навчальний заклад до навчального року, закуповували підручники, канцтовари, господарські товари, допомагали обслуговувати комп’ютерну техніку, утримувати транспорт, забезпечували заклад санітарно-гігієнічними засобами, організовували збір продуктів та коштів для функціонування шкільної їдальні, організовували дозвілля та відпочинок.

Систематично, щомісяця, інколи і по декілька разів на місяць відбувалися засідання батьківського комітету, протягом навчального року в кожному класі проведено по 3-4 батьківських зборів, 2 загальношкільних батьківських зборів.

За активну участь в шкільному житті дякую голові батьківського комітету Медведській Н.О., всім членам комітету, а особливо тим, які порозумілись із батьками Кучер Тетяні Степанівні, Щербині Надії Василівні, Шарандак Діані Анатоліївні, Яструб Лесі Василівні.

Одним із найбільш трудомістких і вагомих в цьому році було завдання спільними зусиллями організувати своєчасне і якісне харчування школярів під час навчального процесу.

Згідно чинного законодавства України сьогодні обов’язки основних витрат коштів по харчуванню учнів покладено на батьків, за виключенням окремих категорій школярів. До них належать діти з малозабезпечених сімей 1-4 класів та діти позбавлені батьківського піклування, які харчуються за рахунок державного бюджету. відповідно по нашому закладу - це 18 учнів пільгових категорій. Решта дітей 100% може харчуватися лише за батьківський рахунок.

Якщо говорити про обсяги коштів, то за перше півріччя в середньому харчувалося 69 учнів. З них пільгових категорій лише 5 учнів з малозабезпечених сімей 1-4 класів, на них витрачено бюджетних коштів – 2400 грн., батьківських коштів за перше півріччя витрачено 41771 грн.

В другому півріччі відбулися певні зміни в організації харчування учнів НВК. Кількість учнів пільгових категорій збільшилася до 18. За рахунок батьківських коштів харчувалося 63 учні.

Згідно домовленостей та відповідних рішень батьківський актив забезпечив збір коштів і продуктів, школа готувала страви і організовувала процес харчування.

Спільними зусиллями готувалася звітна інформація про результати харчування та забезпечувався контроль за якістю.

В даному півріччі для потреб їдальні використано 42283,27 грн., з них на продукти харчування всього 35721, 97 грн., на засоби гігієни 4333,00 грн., інші витрати 2228,30 грн. Так в січні на харчування витрачено 4351,74 грн., в лютому 9246,52 грн., березні 8526,55 грн., квітні 10591,00 грн., травні 9567,46 грн.

Всього за навчальний рік на організацію харчування витрачено коштів га суму 97066, 81 грн., з них на продукти 70270, 00 грн., засоби гігієни 8581,84 грн., інші витрати 5201,46 грн., в тому числі спонсорська допомога 4570,00 грн.

За надану спонсорську допомогу дякуємо підприємцям: Полотняку Василю Борисовичу, Альмужному Віктору Григоровичу, Проценко Надії Іванівні, Міщенку Василю Васильовичу.

Тож слід пам’ятати і в подальшому, що здоров’я дітей, їх настрій та здібність успішно навчатися в значній мірі залежить від їх харчування, а якість харчування залежить від своєчасного надходження якісних продуктів в необхідних кількостях.

Відчутною в цьому році була допомога батьківського фонду.

Рух коштів батьківського фонду у 2015/2016 навчальному році:

Всього поступило коштів – 13070 грн.,

Використано коштів – 12335,32 грн.,

Залишилося – 734,68 грн.,

Статті витрат:

Придбано:

- канцтоварів на суму 1087 грн.,

- господарських товарів на суму 4824,30 грн.,

- медикаментів на суму 439,98 грн.,

- запчастин до автотранспорту на суму 992,00 грн.,

- обслуговування комп’ютерної техніки та іншого обладнання – 1031,00 грн.,

- інші витрати (крейда, тощо) на суму 1291,00 грн.,

- оплачено Інтернет на суму 1010,26 грн.,

- підписка періодичних видань на суму 1659,78 грн.,

- придбано товарів для ремонту школи на суму 734,68 грн.

Спасибі батькам, батьківському активу за матеріальну допомогу вона була дуже доречною і необхідною.

Найкраще організували роботу члени батьківського комітету класів: 7, 9 класів, І-М курсу (батьки Кучер Т.С., Щербина Н.В., Шарандак С.А.). до фонду поступило відповідно:

7 клас – 180 грн., на учня

9 клас – 168 грн., на учня

І-М курс – 164 грн., на учня

При підготовці навчального закладу до нового 2015/2016 навчального року було використано лише позабюджетні кошти із різних джерел, всього на суму більше 10000 грн. Протягом навчального року отримано бюджетні кошти на утримання транспорту всього на суму більше 5000 грн.

В доповіді я зупинявся на питанні стану здоров’я школярів. Якість харчування, санітарно-побутові умови, тепловий режим, розпорядок роботи закладу, організація відпочинку – однозначно впливають не лише на настрій, а й на стан здоров’я однозначно і школярів і медпрацівників та обслуговуючого персоналу.

Впродовж опалювального сезону була налагоджена співпраця з постачальниками тепла і води, завдяки цьому тепловий режим не порушувався, середньодобова температура знаходилася в межах 14-19 0С, що є допустимим, працювали спортзали, внутрішні туалети, забезпечувалися гарячою водою пришкільний інтернат та їдальня. Енергозатрати за навчальний рік сягають більше 1 млн.грн.

Вважаю, що були створені належні умови для навчання і інших форм навчально-практичної діяльності учнів, належний рівень безпеки, профілактика травматизму, задовільний протипожежний стан приміщень.

Протягом навчального року класні керівники, адміністрація закладу, медичні працівники, представники правоохоронних структур спільними зусиллями підтримували належний правопорядок, проводили профілактичні заходи щодо негативних проявів в нашому суспільстві, дотримання правопорядку і законності.

Впродовж навчального року до адміністрації закладу, до мене як директора надходили пропозиції, побажання, запитання від батьків, батьківського комітету, колег, як правило усної форми на які я намагався оперативно реагувати.

Звичайно не все в цьому році було ідеально, але ж в цілому все було не так і погано. Нажаль нас не радували підвищенням зарплат, а лише урізанням, скорочувалися штати і все ми пережили за що всім дякую за розуміння, співпрацю, бажаю всім здоров’я і оптимізму.

Пріоритетними напрямками роботи Красилівського НВК у 2016/2017 навчальному році вважати:

· забезпечення функціонування навчального закладу відповідно до положень Указу Президента України «Про Національну стратегію розвитку освіти в Україні на період до 2021 року».

· підвищення рівня професійної компетентності педагогічних

працівників шляхом модернізації змісту науково-методичної роботи шкільного методичного кабінету;

· забезпечення функціонування Східного освітнього округу як дієвого чинника рівного доступу школярів до якісної освіти;

· здійснення психологічного та науково-методичного супроводу допрофільного та профільного навчання у навчальному закладі;

· створення належних санітарно-гігієнічних, організаційно-педагогічних та навчально-методичних умов для викладання предмета «Я у світі» у 4 класі, інформатики та біології в 7-ому класі;

· продовження роботи з якісної підготовки випускників навчально-виховного комплексу до зовнішнього незалежного оцінювання;

· формування шкільної системи моніторингу якості освіти;

· здійснення дослідно-експериментальної роботи по запровадженню інноваційних технологій навчання та виховання;

· організація ефективної роботи з обдарованими дітьми щодо забезпечення їх якісної підготовки до обласних та Всеукраїнських конкурсів і олімпіад;

· створення умов щодо широкого залучення дітей та учнівської молоді до навчання в гуртках, спортивних секціях;

· формування єдиного виховного простору на основі об’єднання зусиль навчального закладу, сім’ї, громадськості для забезпечення особистісного зростання кожної дитини, виховання у дітей та учнівської молоді поваги до цінностей України, її державного і соціального устрою;

· продовження створення здоров’язберігаючого освітнього середовища;

· подальше зміцнення матеріально-технічної бази, навчально-методичного забезпечення функціонування математичних профільних класів та надання учням професій водія категорії “В“,“С1”;

· забезпечення повного й ефективного використання варіативної складової навчальних планів, удосконалення її програмного та навчально-методичного забезпечення;

· забезпечення більш якісного рівня оволодіння педагогічними кадрами навичок використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховному процесі.

Кiлькiсть переглядiв: 86

Коментарi